onsdag den 10. juli 2013

Striber og vikleprøver og det gyldne snit

Jeg har gang i et gæstehåndklæde-projekt.





Tænkte at lave en lille stibe i lærred.
Men hvordan skal denne stribe være.
Hvor skal det være.

Her er det matematik-nørden nævner udsagnet: "Det gyldne snit".

Der gyldne snit kendes også som det guddommelige snit/forhold og er anvendt mange steder i kunsthistorien, bl.a er der forsket i det af Leonardo da Vinci. Citat fra Wikipedia

Som du kan se af ovenstående, måtte det googles og frem dukker en brugbar formel.

Anvendt på mine gæstehåndklæder kommer jeg frem til at lærredsstriben skal være ca 5 cm bred og ca 8 cm fra top/bund.

Jeg tog garn og karton med op til min garnpusher, hun har "Strik i haven" hele sommeren. Superhyggeligt at sidde og nørkle, mens snakken går og man møder nye mennesker.

Så er det med at få gang i vikleprøverne.



Så skal der vælges!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv glad og gerne. Jeg bliver glad for enhver kommentar.